Žiadne produkty v košíku.

INŠTALÁCIA DOPLNKOV

-KABELÁŽ PRE PRIPOJENIE ZADNÉHO SVETLA
 SO SMEROVKAMI A OVLÁDAČU SMEROVIEK

Pred inštaláciou skontrolujte, že konektor pre pripojenie 1/2 kábla je predpripravený na inštaláciu a vytŕča von z rámu.


Ak nie, bude potrebné podstúpiť tieto kroky na vyriešenie problému.

Postup riešenia problémov:

1.Zložte bicykel a položte ho na stojan umiestnený zo spodu rámu.
2.Odskrutkujte dosku prímača batérie.

3.Vytiahnite kontroler z rámu a nájdite kábel s čiernym konektorm (viď na obrázku vyššie).

4.Prestrčte konektor cez zadný otvor na spodnej strane rámu.
5.Uistite sa, že kábel trčí von z rámu.
6.Ak áno, vložte kontroler naspäť do rámu, zaskrutkujte dosku prímača batérie, zložte bicykel.

 

RIEŠENIA ZÁVAD

Defekt? Nefunkčné svetla ? Hľadáte jednoduché riešenie? Máme pre vás rady ako nato!
Pozrite si najbežnejšie závady a jednoduché kroky na ich riešenie, vďaka ktorým bude váš bicykel opäť na ceste!

Ak vám žiadny z našich krokov nepomôže vyriešiť váš problém, kontaktujte náš autorizovaný SERVIS.

 

MECHANICKÉ

 

-KOLESÁ A PNEUMATIKY

Ak máte prepichnutú dušu alebo plášť, vymente ich , alebo navštívte najbližši servis bicyklov.

Ak vidíte alebo cítite, že pneumatika je nerovnomerná alebo vás pri jazde zanáša do strany , možno budete musieť vykonať tieto kroky, aby ste závadu odstránili, alebo bicykel odneste do najbližšieho servisu bicyklov.

Postup riešenia problémov:

1.Skontrolujte, či ráfik nie je deformovaný a línia pneumatiky je rovnomerná po celom obvode.

2. Ak je ráfik ohnutý alebo preliačený, odneste ho do najbližšieho servisu bicyklov alebo navštívte náš autorizovaný SERVIS.

3. Ak je ráfik v poriadku, uvoľnite vzduch z pneumatiky.

Uvoľnite trochu vzduchu z pneumatík

4. Na uľahčenie zarovnania pneumatiky použite mydlovú vodu na bočné steny pneumatiky a ráfik.

Naneste trochu vody a mydla na boky ráfika a pneumatiky

5. Nafúknite pneumatiku na polovicu požadovaného tlaku a skontrolujte, či je pneumatika správne zarovnaná, v prípade potreby použite mierny tlak ruky na zatlačenie pneumatiky na bočnicu ráfika.

6.Nafúknite pneumatiku a skontrolujte, či sa problém vyriešil, v prípade potreby zopakujte posledné kroky – montáž pneumatík si môže vyžadovať trochu cviku a trpezlivosti.

Znova nafúknite pneumatiku

 

-RIADIDLÁ A VIDLICA

 

+UVOLNENÁ NÁHLAVNÁ SÚPRAVA

Uvoľnená náhlavná súprava sa dá opísať ako pohyb riadidiel a vidlice dozadu, kolísavé riadenie, pocit pohybu prednej časti. Skutočný problém je zvyčajne – uvoľnili sa ložiská náhlavnej súpravy.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte, či ide o náhlavnú súpravu:

 – Držte prednú brzdu a snažte sa pohybovať bicyklom spredu dozadu

 – Ak sa bicykel/rám pohybuje, vydáva prasklavý zvuk pri pohybe – je potrebné nastaviť náhlavnú súpravu

Podržte prednú brzdu a skúste pohnúť bicyklom

Skontrolujte vôľu v oblasti ložiska náhlavnej súpravy

2. Dotiahnutie náhlavnej súpravy:

 – Nájdite dve skrutky z bočnej strany predstavca

 – Uvoľnite dve skrutky pomocou 6 mm šesťhranného kľúča

Uvoľnite dve skrutky drieku

 – Sklopte riadidlá nadol

 – Utiahnite veľkú hornú skrutku vo vnútri predstavca pomocou 8 mm šesťhranného kľúča o polovicu alebo štvrť otáčky (v závislosti od toho, ako je uvoľnená)

Zložte riadidlá a utiahnite skrutku predpätia náhlavnej súpravy

 –Utiahnite skrutky na bočnej strane predstavca

 – Skontrolujte, či je náhlavná súprava stále uvoľnená :

    + Náhlavná súprava sa nehýbe? – problémy s náhlavnou súpravou sú vyriešené

    + Stále v pohybe? – postup opakujte, kým v oblasti vidlice nebudete cítiť žiadny pohyb a riadidlá sa stále voľne otáčajú

 
+RIADIDLÁ SÚ NAKRIVO

Keď riadidlá alebo predstavec nie sú zarovnané s kolesom a vidlicou, riadenie bicykla môže byť zle kontrolovateľné, niekedy sa to popisuje nevyvážené riadenie.

Postup riešenia problémov:

1. Zarovnajte predstavec:

 – Uvoľnite dve skrutky na bočnej strane predstavca pomocou 6 mm šesťhranného kľúča

 – Zarovnajte riadidlá tak, aby predstavec bol vycentrovaný na stred kolesa a vidlice

 – Utiahnite skrutky na bočnej strane predstavca

 –  V prípade potreby opakujte

Riadidlá nie sú rovné
Skrutky drieku na uvoľnenie / dotiahnutie

+Z VIDLICE UNIKÁ OLEJ

Tieto vidlice v skutočnosti nemajú vo vnútri olej, je to hustejšia mastnota, ktorá niekedy vyteká po nohách vidlice. Nie je to chyba ani problém, je to celkom normálne, utrite prebytočnú mastnotu a v prípade potreby zopakujte.

V opačnom prípade, ak sa vám vidlica zdá suchá, lepkavá – na stĺpiky vidlice možno použiť silikónový sprej – buďte opatrní a kotúčovú brzdu zakryte, aby ste ju ochránili pred zamastením.

-OZUBENÉ KOLESÁ

 
+PREHADZOVAČ

Možné problémy: prevody sa neradia správne, nezostávajú na jednom prevodovom stupni, zaseknutá radiaca páka (rukoväť prevodovky), nemožno použiť prevody, radenie je pomalé, prevody fungujú dobre iba jedným smerom.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte poškodenie prehadzovača a káblov. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ostré ohyby alebo fyzické poškodenie:

 – Ak zistíte poškodenie, odneste bicykel do najbližšieho servisu bicyklov alebo priamo do nášho autorizovaného SERVISU

 – Bez poškodenia – pokračujte v odstraňovaní problémov

2. Vizuálne skontrolujte zadný prehadzovač:

 – Ak je poškodený alebo viditeľne ohnutý , odneste bicykel do najbližšieho servisu bicyklov alebo priamo do nášho autorizovaného SERVISU

 – Ak je mierne vychýlený, obráťte sa na najbližší servis bicyklov alebo priamo na náš autorizovaný SERVIS

-SKLADACÍ MECHANIZMUS

+ZÁMOK SKLOPNÉHO MECHANIZMU RÁMU

Mechanizmus skladania rámu (skladacia rukoväť, pánt, západka) môže byť uvoľnený, nezamknutý správne alebo vôbec, ťažko sa uzamkne alebo je zlomení.

Postup riešenia problémov:

1. Uvoľnený mechanizmus alebo nesprávne uzamknutie:

 – Postupne uťahujte striebornú skrutku, kým nedosiahnete požadovaný efekt

 – Zaskrutkujte malý kolík zo spodnej strany

 – V prípade potreby opakujte

Nastavenie pomocou 3 mm šesťhranného kľúča

2. Ťažko zamykateľné:

 – Trochu odskrutkujte malý kolík zo spodnej strany

 – Trochu povoľte striebornú skrutku

 – V prípade potreby opakujte

3. Poškodené / nefungčné:

 – Ak je mechanizmus poškodený alebo nefunkčný, obráťte sa  priamo na náš autorizovaný SERVIS

Skontrolujte, či je bezpečný, v prípade potreby zopakujte

-BRZDY

+HLUČNĚ / NEDOSTATOČNÉ

Výkon bŕzd môže byť znížený v dôsledku opotrebovania brzdových doštičiek, znečistenia brzdových doštičiek alebo zlého nastavenia.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte opotrebovanie brzdových doštičiek.

 – Opotrebované brzdové doštičky – odneste bicykel do najbližšieho servisu bicyklov alebo priamo do nášho autorizovaného SERVISU

 – Ak sa brzdové doštičky zdajú byť v poriadku:

    – Skontrolujte znečistenie kotúčov – kotúč musí byť čistý, akékoľvek mazivo alebo nečistoty znížia brzdný výkon

    – Vyčistite kotúč handričkou a čističom na brzdy

    – Ak je kotúč veľmi znečistený, sú na ňom viditeľné zvyšky oleja – kotúč a brzdové doštičky je potrebné vymeniť – čistenie nepomôže.

    – Ak sú brzdové doštičky a kotúče v poriadku, pokračujte v odstraňovaní problémov.

2. Nastavte brzdy:

 – Nastavenie funguje – poskytujú dostatočný brzdný výkon

 – Stále nie je dostatočný brzdný výkon – odneste bicykel do najbližšieho servisu bicyklov alebo priamo do nášho autorizovaného SERVISU

 
+BRZDY ŠÚCHAJÚ

Niekedy môžu byť brzdy nesprávne nastavené alebo koleso nemusí byť správne namontované, čo spôsobuje, že brzdový kotúč/rotor šúcha o brzdové doštičky a vytvára hluk počas jazdy alebo sťažuje jazdu, pretože koleso sa nemôže voľne otáčať.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte, či je koleso umiestnené rovno v ráme/vidlici.

2. Nastavte brzdy tak, aby brzdový kotúč sedel v strede medzi dvoma brzdovými doštičkami – ak si neviete rady odneste bicykel do najbližšieho servisu bicyklov alebo priamo do nášho autorizovaného SERVISU.

 
+BRZDOVÉ LANKO/KRYT NIEJE NA SVOJOM MIESTE

Ak brzdy nefungujú, skontrolovali ste brzdové lanká a zistili ste, že lanko nie je na svojom mieste pri páke, postupujte podľa týchto krokov:

   – Otvorte vonkajší krúžok na nastavovacej hlavni

   – Zarovnajte nastavovač hlavne tak, aby bol otvorený zárez zarovnaný a otvorený na páke

   – Potiahnite vonkajší kábel (čierny) smerom dozadu a presuňte ho cez otvorenú drážku

   – Vyskrutkujte nastavovač valca tak, aby v kryte kábla nebola žiadna vôľa kábla

         – Ak nastavenie páky nestačí, upravte nastavovač valca na brzdovom strmeni

ELEKTRICKÉ

-ASISTENCIE PEDÁLOVANIA

 
+ASISTENT PEDÁLOVANIA

Ak  asistencie pri pedálovaní už nefungujú správne, je možné, že je potrebný snímač pedálového asistenta vymeniť alebo skontrolovať nastavenie.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie (možno budete musieť sa dostať ku kontroleru umiestneného v ráme, aby ste dosiahli konektor snímača PAS).

Skontrolujte kábel a konektor snímača PAS

2. Skontrolujte nastavenia displeja, či sú zadané nejaké hodnoty pre každú úroveň asistencie.

3.Vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji a skontrolujte, či hodnoty asistenčných levelov nie sú 0 %.

4. Skontrolujte, či je snímač PAS zarovnaný a či nie je poškodený.

5. Odpojte a znova pripojte plyn.

6. Skontrolujte nastavenia brzdového snímača chyby 25. Vypnutie motora sa môže spustiť bez zobrazenia chyby 25 na displeji.

 – Vykonajte nastavenie brzdového snímača

 – Odpojte a znova pripojte každý kábel brzdového snímača jeden po druhom

 – Odpojte a znova pripojte plyn

+PLYN

Nefunguje vôbec plyn? Brzdové svetlá alebo dokonca symbol motora na obrazovke pri použití plynu? Toto sú bežné malé problémy, ktoré možno vyriešiť podľa jednoduchého návodu nižšie.

Postup riešenia problémov:

1. Ak je to možné, porovnajte sa s druhým bicyklom MATE.

2. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie.

3. Skontrolujte nastavenie úrovne plynu (v nastaveniach displeja):

 – Ak je „Úroveň plynu“ nastavená na Y , potom zmeňte 1. úroveň PAS na viac ako 0 % 

 – Zmeňte „Úroveň plynu“ na N

4. Skontrolujte, či plyn nemá problém s magnetom v brzdnej páke:

 – So stále pripojeným plynom ho vyberte z riadidiel a vyskúšajte, či funguje

 – Ak sa tak stane, upravte polohu brzdovej páčky tak, aby neprekážala pri plynovej páke

 – Vykonajte nastavenie brzdového snímača, aby bol menej citlivý a nespustil chybu 25/vypnutie motora

5. Odstráňte zadné svetlo a vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji, aby ste zistili, či plyn funguje.

Kontrola lanka plynu

-SVETLÁ

+NEFUNKČNÉ SVETLÁ

Ak vaše svetlá prestali fungovať , skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ostré ohyby alebo poškodenie, ak sa u vás vyskytne niektorý z nižšie uvedených problémov, kontaktujte náš autorizovaný servis:

1. Predné svetlo nefunguje/bliká.

2. Zadné svetlo neustále bliká/ jedno smerové svetlo nefunguje.

3. Klaksón nefunguje/bzučí.

-DISPLEJ A NAPÁJANIE

+DISPLEJ SA NEZAPNE, POKIAL SA BICYKEL NENABÍJA

Ak má Váš MATE problémy:

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte polohu kľúča, aby ste sa uistili, že je v 3. polohe „zapaľovanie“:

 – Skontrolujte údaj o napätí batérie v 3. polohe

 – Skontrolujte napätie nabíjačky, aby ste sa uistili, že nabíja batériu správne

2. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie.

3. Ak je to možné, skontrolujte pomocou druhej batérie.

4. Skontrolujte, či nie je poškodený kryt batérie.

5. Skontrolujte poistku, či nejaví známky poškodenia:

 – Ak je na drôte viditeľná medzera alebo tmavá  kovová škvrna vo vnútri , poistka je spálená.

 
+BICYKEL SA PO PÁR MINÚTACH JAZDY VYPNE

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte, či sa na displeji neobjavili nejaké chybové kódy.

2. Skontrolujte, či sú nastavenia zobrazenia správne.

3. Skontrolujte údaj o napätí batérie v 3. polohe „zapaľovanie“.

4. Oprite bicykel o stojan a použite plyn, aby ste sa pokúsili problém zopakovať.

5. Znížte nastavenia zosilňovača na displeji a otestujte, či problém pretrváva.

6. Skontrolujte stav poistky.

7. Skontrolujte, či nie sú poškodené svorky batérie a ovládač:

 – Odstráňte hlavu batérie a skontrolujte, či nejaví známky poškodenia

 – Odstráňte dosku prijímača batérie a skontrolujte, či nie je poškodená

 – Opatrne vyberte ovládač z rámu a skontrolujte, či nie je poškodený, znova pripojte všetky káble

 – Odpojte kábel motora a skontrolujte, či konektory nie sú viditeľné poškodené

 

+DISPLEJ NEUKLADÁ NASTAVENIE

Postup riešenia problémov:

1. Vypnite automatické vypínanie v nastaveniach displeja

2. Zapnite bicykel a nabíjajte 72 hodín

 

-NABÍJAČKA

 
+Kontrolka nabíjačky sa nerozsvieti na červeno – vždy nazeleno alebo bliká

Nabíjačku vždy najskôr zapojte do elektrickej zásuvky a až potom do batérie.

Je váš bicykel nový? Dostali ste novú batériu alebo bol bicykel dlhší čas uskladnený? Odporúčame nabiť batériu mimo bicykla na niekoľko cyklov.

Vykonajte vyváženie článkov na batérii – pozrite si časť Starostlivosť o batériu a postup počiatočného nabíjania.

 
+ISKRENIE NABÍJAČKY

Skúste nabiť batériu mimo bicykla.

Nabíjačku vždy najskôr zapojte do elektrickej zásuvky a až potom do batérie.

Zapnite bicykel s kľúčom v polohe „zamknuté“ alebo „vypnuté“, aby ste vybili malé množstvo elektriny v bicykli. Potom pripojte nabíjačku.

 
+KOLÍK NABÍJAČKY JE POŠKODENÝ

Ak je port nabíjačky spálený alebo poškodený v dôsledku iskrenia, vyčistite nános uhlíka a pomocou multimetra zmerajte napätie batérie, aby ste zistili, či je port poškodený.

Ak sa kolík odlomil alebo sa kovový kryt odtrhol od zástrčky, skúste ho vybrať z portu nabíjačky batérie:

1. Odstráňte a odpojte hlavu batérie od batérie.

2. Pokúste sa odstrániť puzdro pomocou malej ostrej skrutky, jemne ho zasuňte a otočte/otáčajte, aby ste ho vybrali.

 

-BATÉRIA

 
+Starostlivosť o batériu a postup počiatočného nabíjania

Ako vyvážiť články novej batérie, aby sa maximalizoval dojazd:

Pri novej batérii vykonajte nižšie uvedené prvé 3 jazdy/nabitia. Kroky je možné vykonať bez ohľadu na to, ako ďaleko ste najazdili alebo koľko batérie ste použili:

1. Batériu nabíjajte mimo bicykla a nechajte ju na nabíjačke do 4 hodín po rozsvietení kontrolky na zeleno, ale nie dlhšie ako 8 hodín s 4/5A rýchlostnou nabíjačkou a 12 hodín s 2/3A nabíjačkou.

2. Najskôr odpojte nabíjačku zo zásuvky a potom od batérie.

3. Jazdite na bicykli ako normálne pomocou pedálového asistenta a plynu (ak ho máte).

4. Pred ďalším nabíjaním je v poriadku vybiť iba časť batérie alebo celú batériu.

5. Opakujte kroky 1-3 iba prvé 3 jazdy.

6. Po vykonaní tohto úkonu môžete MATE normálne používať.

Ako udržať batériu v dobrom stave a v bezpečí:

1. Nikdy nenechávajte batériu na nabíjačke dlhšie, ako je uvedené.

 – Batériu môžete nechať na nabíjačke až 4 hodiny po rozsvietení kontrolky na zeleno, ale nie dlhšie ako 8 hodín pri 4/5A rýchlostnej nabíjačke a 12 hodín pri 2/3A nabíjačke

2. Počas nabíjania nikdy nenechávajte batériu bez dozoru.

3. Batériu nikdy nenabíjajte, keď je studená, vždy ju nabíjajte pri izbovej teplote.

4. Pred použitím nechajte batériu po nabití vychladnúť.

5. Pred nabíjaním nechajte batériu po použití vychladnúť.

6. Snažte sa batériu nenabíjať po každej jazde, je lepšie vybiť batériu medzi 20% – 60% pred nabíjaním.

7. Batériu pri skladovaní vždy nechajte nabitú aspoň na 70 % a kontrolujte ju raz za mesiac.

8. Pri dlhodobom skladovaní bicykla nabite batériu každé 3 mesiace až na 70 %.

9. Pred opätovným použitím batériu úplne nabite.

10. Pravidelne kontrolujte stav poistky, ak spozorujete známky nahromadenia uhlíka, vymeňte ju.

 
+POISTKA BATÉRIE

1. Vyberte a skontrolujte poistku z batérie.

2. Ak je čierna, zadymená – vymeňte ju za podobný z akéhokoľvek elektro obchodu.

Špecifikácie poistiek:

1. F10AL250V:

 – 10A 250V

 – Rozmer 6×30 mm

 
+BATÉRIA SA NENABÍJA ( NA PLNÚ KAPACITU )

Ak si všimnete, že sa batéria nenabíja správne alebo nie úplne na 100 %, skontrolujte možné riešenie nižšie.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte nabíjačku, či nie je poškodený kábel, skontrolujte, či kontrolka nabíjačky správne funguje.

2. Skontrolujte konektor nabíjačky, či nie je poškodený. Dávajte pozor na akékoľvek ohyby, zlomenie, poškodenie.

3. Vykonajte test napätia na nabíjačke:

 – Ak je výstupné napätie nabíjačky nižšie ako 54 V alebo napätie nie je stabilné, urobte krátke video a pošlite nám ho

 – Ak je údaj o napätí nabíjačky v poriadku, pokračujte v odstraňovaní problémov s nabíjačkou

4. Skontrolujte poistku, či nejaví známky poškodenia.

 – Vyberte poistku z hlavy batérie.

 – Ak je na drôte viditeľná medzera alebo tmavá kovová škvrna vo vnútri , poistka je spálená.

5. Nabíjajte batériu aspoň 4 hodiny a vykonajte test napätia batérie, aby ste sa uistili, že je v rozsahu 54,6 V, keď je plná; minimálne 41,6V pri vybití:

 – Ak je pod týmto rozsahom a nabíjačka je v poriadku, potom bude potrebné batériu „naštartovať“ tak, že ju necháte na nabíjačke 5-8 hodín bez ohľadu na to, či na nabíjačke svieti zelená kontrolka

6. Ak použijete „rýchlo nabíjačku“, články sa nabijú len približne na 85 % +/-, batérie sa tiež časom degradujú, takže je normálne a očakáva sa, že batéria časom stratí svoju pôvodnú kapacitu.

+PROBLÉM S DOSAHOM BATÉRIE

Zisťujeme, že mnohé problémy s dosahom nemusia mať nič spoločné s batériou, ale v skutočnosti s nastaveniami bicykla na displeji alebo s nabíjačkou, ktorá nefunguje správne. Ak používate 100% asistenciu, jazdíte na svojom MATE iba pomocou plynu, máte zošúchané brzdy, pneumatiky sú slabo zahustené alebo máte pri dlhodobom používaní nastavený maximálny prúd, dojazd sa skráti na polovicu. Nosná hmotnosť, povrch vozovky a poveternostné podmienky (vietor, teplota) tiež výrazne ovplyvňujú dojazd.

Hlavná vec, ktorú by ste mali vedieť, je, že percentuálna hodnota batérie na displeji bude kolísať, keď spustíte bicykel z vypnutého napájania alebo po nabití. Displej na krátky čas zaznamená inú hodnotu, kým sa systém neprekalibruje na základe vášho aktuálneho používania a skutočnej úrovne výkonu .

Pre presné odčítanie stavu/životnosti batérie nastavte indikátor na „Napätie“ a nie na percentá.

Pri použití displeja napätia zdravá batéria zaznamená rozsah od 54,6 V, keď je plná, a až po 41,6 V, keď je vybitá. Osvedčeným postupom, ktorý dôrazne odporúčame, je nabíjať vždy v čase alebo skôr, než uvidíte, že napätie klesne na 44 V.

Ak máte 14,5 Ah batériu v 750 W bicykli, váš dosah nebude taký, ako je uvádzaní pre 17,5 Ah batériu.

Mate X bude približne využívať spotrebu batérie na základe priemerov uvedených nižšie.

 – Zmiešaný pedál/plyn: cca. 10 Wh/km

 – Len plyn: cca. 20 Wh/km

Kľúčové nastavenia, ktoré ovplyvňujú vybíjanie batérie:

Odporúčané nastavenia tučným písmom:

 – Veľkosť pneumatiky – 24 ” (ak je nastavený na menšiu veľkosť, batéria sa rýchlejšie vybije)

 – Prúd/Amp:

    – 250W – 15A (dlhá životnosť) alebo 18A (viac energie, rýchlejšie sa vybíja)
      **Čokoľvek viac veľmi rýchlo vybije batériu a môže prehriať motor/ovládač

    – 750W – 18A (dlhá životnosť), 20A (stredná životnosť s napájaním)
       **Čokoľvek viac veľmi rýchlo vybije batériu a môže prehriať motor/ovládač. Dôrazne odporúčame použiť odporúčané nastavenia.
       Rýchlostný limit – 25 km/h (EÚ) alebo 32 km/h (USA) v závislosti od zákonných obmedzení krajiny.
     
Ak nastavíte rýchlostný limit na vyššiu hodnotu, životnosť batérie sa rýchlo vybije.

    – Úrovne PAS – Ak sa hodnota 90 % alebo vyššia použije na viac ako krátku vzdialenosť, životnosť batérie sa rýchlo vybije.

 – Čiernobiely displej Nastavenia napätia:

    – 1 = 40,0 V

    – 2 = 44,5 V

    – 3 = 46,5 V

    – 4 = 47,5 V

    – 5 = 49 V

 – Šúchanie kotúčov

 – Zahustenie pneumatík – Nie menej, ako sa odporúča pre pneumatiku (udané na pneumatike), aby sa dosiahla dlhšia životnosť batérie. Ak je nižší ako odporúčaný rozsah batérie, zníži sa v dôsledku podhustenia pneumatík

 
+ZIMNÉ ODPORÚČANIA

Prispôsobte tomu svoju jazdu, aby ste v tomto ročnom období zohľadnili rýchlejšie vybitie batérie. Podobne ako v telefónoch a iných zariadeniach napájaných lítium-iónovými batériami bude batéria na vašom MATE vystavená zmenám extrémnych teplôt. Rozsah môže byť o 30-50% menší ako pri vyšších teplotách.

Ak chcete počas zimy vyťažiť čo najväčší dojazd z batérie, začnite jazdu s bicyklom pri izbovej teplote. To znamená, že v chladnom počasí prenesiete batériu (a ideálne celý bicykel) do domu.

Pred nabíjaním vždy počkajte minimálne dve hodiny, kým sa batéria zohreje na izbovú teplotu. NIKDY nenabíjajte batériu, keď je okolitá teplota nižšia ako 5 °C. Ak tak urobíte, dôjde k nezvratnému poškodeniu BMS batérie a kapacity článkov.

+USKLADNENIE BATÉRIE MATE

Pri dlhodobom skladovaní bicykla je najlepšie uložiť batériu – ideálne spolu s vaším MATE – na chladnom a suchom mieste (bez priameho slnečného žiarenia), ktoré je medzi
10 °C – 20 °C .
Pred uložením ho nabite na 70 %.

Každý mesiac nabite batériu až na 70 %. Pred opätovným použitím batériu úplne nabite. Tým sa zachová zdravie vašej batérie, aby ste VY A váš bicykel boli na jar opäť pripravení jazdiť!

CHYBOVÉ KÓDY

 
+CHYBA 30: CHYBA KOMUNIKÁCIE / ŽIADNY SIGNÁL

Chyba komunikácie 30 je všeobecná chyba elektrickej komunikácie medzi ktorýmkoľvek elektrickým komponentom MATE, v dôsledku čoho môže riešenie problémov zahŕňať viac krokov na nájdenie hlavnej príčiny problému.

Postup riešenia problémov:

1. Ak je to možné, otestujte displej, PAS senzor, batériu a hlavný kábel pomocou dvoch MATE.

2. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie.

3. Odpojte a skontrolujte kábel medzi kľukou (snímač PAS) a ovládačom.

4. Znova pripojte a vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji.

Skontrolujte kábel a konektor snímača PAS

5. Odpojte a skontrolujte každý kábel brzdového snímača, jeden po druhom.

6. Skontrolujte, či problém pretrváva aj pri odpájaní prednej alebo zadnej brzdy.

7. Odpojte a skontrolujte kábel plynu, či nie je poškodený.

8. Znova pripojte a vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji.

9. Skontrolujte svoj displej, odpojte displej, skontrolujte pripojenie a znova zapojte displej a reštartujte bicykel.

+CHYBA 21: AKTUÁLNA CHYBA

Aktuálna chyba 21 väčšinou súvisí s problémami s napájaním v ovládači, ktorý je skrytý vo vašom ráme MATE. Ak sa na displeji zobrazuje táto chyba, postupujte podľa krokov na riešenie problémov.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie.

2. Nechajte motor vychladnúť a reštartujte bicykel, znížte nastavenia limitu prúdu na 18A pri 750W a 15A pri 250W modeli, aby ste zistili, či nepoklasne.

 – Ak áno, uistite sa, že nastavenia limitu prúdu nie sú vyššie ako 20a, aby sa zabránilo opakovaniu chyby

3. Nainštalovali ste nedávno nový komponent do vášho MATE?

 – Odstráňte každý nový komponent jeden po druhom a vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji

 – Ak chyba zmizne, jeden z vašich komponentov môže byť chybný

4. Skontrolujte káble a ovládač na zadnej strane prijímača batérie (v ráme), či nie sú viditeľné poškodenia.

5. Vypnite bicykel, odpojte kábel motora:

 – Skontrolujte, či konektory nie sú viditeľné poškodené

 – Znova pripojte a skontrolujte, či chyba pretrváva

+CHYBA 25: BRZDOVÝ SNÍMAČ

Chyba snímača bŕzd môže byť spôsobená funkciou bŕzd alebo obyčajným rušením magnetov medzi inými komponentmi. Ak sa vám na displeji zobrazuje táto chyba, pokračujte pomocou krokov nižšie.

Postup riešenia problémov:

1. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek zárezy, ohyby alebo poškodenie zástrčky brzdového svetla a brzdových senzorov.

Skontrolujte kábel a konektor snímača brzdy

2. Nainštalovali ste nedávno na váš MATE plynové alebo brzdové svetlo?

 – Odstráňte každý komponent jeden po druhom a vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji

 – Ak chyba zmizne, jeden z vašich komponentov môže byť chybný

3. Ak sa chyba objaví počas používania plynu:

 – Vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji

4. Posuňte plyn preč od brzdovej rukoväte, aby ste sa uistili, že neprekáža.

 – Ak bol plyn príliš blízko k rukoväti brzdy, môže to spustiť snímač a zhasnúť brzdové svetlá. Pre opravu vykonajte nastavenie brzdového snímača

5. Skontrolujte pripojenie/nastavenie brzdového snímača:

 – Odpojte obe brzdy a skontrolujte, či chyba pretrváva

 – Uvoľnite malú zaisťovaciu skrutku zospodu páky

Nastavte snímač brzdy

6. Upravte polohu snímača pomocou 7 mm kľúča, kým chyba nezmizne

Nastavte snímač brzdy

7. Utiahnite a zaistite malú zaisťovaciu skrutku.

8. V prípade potreby kroky zopakujte.

+CHYBA 24: HALL SENSOR

Postup riešenia problémov:

1. Ak je to možné, otestujte svoj motor pomocou druhého MATE.

2. Skontrolujte káblové pripojenia tak, že ich odpojíte a znova zapojíte. Dávajte pozor na akékoľvek rezy, ohyby alebo poškodenie.

3. Skontrolujte káble a konektory na ovládači (v ráme), či nie sú viditeľné poškodenia.

4. Ak sa počas jazdy objaví chybový kód:

 – Nechajte motor vychladnúť a reštartujte bicykel, znížte nastavenia prúdového limitu na 18A pri 750W a 15A pri 250W, aby ste zistili, či nepoklesne

 – Ak áno, uistite sa, že nastavenia limitu prúdu nie sú vyššie ako 20A, aby sa zabránilo opakovaniu chyby

5. Ak sa chyba objaví počas používania plynu:

 – Vykonajte obnovenie továrenských nastavení na displeji

 – Posuňte plyn preč od brzdovej rukoväte, aby ste sa uistili, že neprekáža

 – Ak je to možné, vykonajte krížový test plynu na druhom MATE

NENAŠLI STE RIEŠENIE
PROBLÉMU ?

Ak ste nenašli radu na riešenie Vášho problému kontaktujte
náš autorizovaný servis.
ALEBO NÁM NAPÍŠTE!